En 10 anys el preu de lloguer mitjà a la ciutat de Barcelona ha pujat un 78,68%. Hem passat que la mitjana de preu de lloguer fos de 667,89 € al primer trimestre del 2014 a 1.193,41 € al mateix període del 2024 (encara no s’han publicat les xifres corresponents al 2025). En canvi, la realitat del salari mitjà a la ciutat és que en aquests mateixos 10 anys només ha pujat un 18,11%.
En tot podria ser diferent el propi context social i polític en què vivim esdevé un motor creatiu, posant la mediació radical al centre per trencar la ‘quarta paret’ de la institució cultural, en un context de postartivisme.
tot podria ser diferent és un projecte concebut des de la urgència d’adreçar, des de la mediació i la investigació artística, la problemàtica estructural de l’accés a l’habitatge. Amb això, es traça una mirada que reflexiona sobre les dinàmiques d’ordenació territorial que han operat i operen a la ciutat de Barcelona, amb la voluntat d’establir punts de trobada des de la mediació artística.
El projecte es conduirà cap a una materialització en forma de dispositiu d’activació de l’espai públic.